N A D I A H Z A I N
Ramadhan 24, 1437 Hijrah
posted by nadiah zain June 29, 2016 0 comments
Hello hai! I'm back, again. tetiba rasa nak post something dekat blog! tetiba rasa macam nak menaip, so here we start. heee. ikutkan kalau tarikh ni, 2 tahun lepas ... Aku ada dekat UniSZA. baru 2 minggu aku dekat UniSZA, first puasa dekat hostel. first puasa jauh dengan family.. ahaaa! tak sangka, akhirnya aku berjaya habiskan diploma dengan Alhamdulillah, jaya? yang tak berapa nak jaya. but still Alhamdulillah. and here i am to share about my friends. i am not type of person yang cepat 'masuk' dengan orang. tegur orang dulu? memang tak lah. malu? no i am not. i am just a person yang tak pandai to start the conversations for making new friends. seriously, awkward. first conv, i might be kaku lagi. but for the next and later, maybe it will be smoothly. first impression orang dekat aku? dah selalu dapat "nampak sombong tak friendly, garang. takut nak tegur." well i got that the most. kau tahu betapa kaku nya aku untuk buat kawan baru? but bila kau dah lama aku, kau yang akan malas nak layan aku. gelak macam puaka. mulut macam puaka, cakap cakap cakap. kau nak study jadi terbantut sebab nampak aku golek2 tengok movies. selalu buli orang. kekeke. and guess what, aku mula rapat dengan most of my classmates and course mates pun masa dah masuk sem 5? like serious laaa sem 5 baru kau nak mula rapat dengan orang? yep! it's me doh. itu pun sebab aku duduk rumah sewa. rumah sewa puteri usul. 13 orang satu rumah. kau rasa? hahah tapi tu adalah salah satu pengalaman yang tak mungkin aku dapat lupakan. yang dulunya aku bersangka buruk pada yang lain, dari situ aku mula belajar untuk menerima orang. dari situ aku belajar untuk bersahabat dengan semua orang. Alhamdulillah. I met them. I know them. aku rindu saat kita susah senang bersama. duduk rumah sewa baru kenal siapa kawan siapa lawan. siapa ada time susah dan senang, alhamdulillah. aku ada mereka. selama 2 sem, sem 5 dan sem 6, dua rumah sewa kami duduk. dari mulanya 13 orang menjadi 11 orang. dari 11 orang menjadi 9 dan kemudiannya 8. yang dulunya bila makan, bulatan nya besar dan kian menjadi kecil. betul lah, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. sakit nya untuk berpisah itu, bila semua menghitung dari bulan, hingga lah menjadi minggu kemudian menjadi hari dan akhirnya hanya boleh dibilang dengan jari.. tidak pernah aku mengalami situasi yang sedemikian. sebab itu lah pengalaman pertama aku. pengalaman pertama duduk hostel. pengalaman pertama puasa jauh. perngalaman pertama duduk rumah sewa... paling menyakitkan bila hari semua nak balik... yang first balik, layyen. aku tak sempat jumpa dia sebelum dia balik. kemudian, piena time tu masing dah mula nangis.. tak lama lepas tu, Aku.... sumpah menangis aku time tu. pelukkan yang terakhir sebelum semuanya berpisah, untuk balik.. aku tak sangka, hari itu akhirnya tiba jua. dan kini, genap sebulan. Allah.. aku rindu.








design by Wanaseoby
RAW Paste Data